Can I take a picture of you?

tammikuuta 09, 2015

first11
first4
kollaasi2
first8
first12
kollaasi1
first9
first6

Ensimmäinen työpäiväni meni kutakuinkin näin:

8:58 Pimpotan summeria, mutta kukaan ei vastaa. Hetken kuluttua kuulen "Hey!" selkäni takaa ja työkaverit saapuvat.
9:10 Laitan pienen työpisteeni kuntoon, eli siis kaivan repusta tietokoneen ja laitan sen päälle.
9:30 Robert (työkaveri) sanoo, että saan tehdä mitä haluan esim. selata Fb:tä tai muita sivustoja. Odotamme, että pomo Martha tulisi paikalle.
10:30 Luen blogeja, selaan iltalehteä ja yritän vain kuluttaa aikaa. Tää onkin tuttua puuhaa jota on tehty koulussa moonen monta tuntia!
11:00 Valmistelen postausta ja julkaisen sen.
11:35 Martha vihdoin saapuu. Hän oli luvannut tulevansa jo yhdeksältä, mutta toisin kävi.. :-D
12:17 Ensimmäinen tehtäväni oli tehdä juliste. "13 asiaa mitä ei saa jäähdyttää" (eli laittaa jääkaappiin). Juliste tulee luultavasti jokaisen Stage Maltan asuntoon.
13:05 Martha kysyy onko minulla kamera mukana ja jos lähtisin hänen mukaansa. Kuulemma minun pitäisi ottaa kuvia.
13:10 Lähdemme etelään päin. Minulla ei ole mitään hajua minne olemme menossa. Saan ottaa ihan minkälaisia kuvia haluan ja ne tulevat Stage Maltan Facebook sivuille.
13:26 Martha jättää minut vanhaan kylään (?) ja sanoo: "kun olet valmis ota bussi Vallettaan ja mene kotiin!". Okeei.. Ajatukset pyörii päässä, missä helkkarissa täällä edes on bussipysäkki? Ja missä mä olen?! Oon yksin paikassa missä en ole ikinä koskaan ennen käynyt. Ja vielä pitäisi ottaa kuvia jostain? Jaahas..
13:34 Löysin bussipysäkin ja tarkistin monelta lähtee bussit. Sen jälkeen lähden käppäilemaan eri kaduilla. Löydän jostain pienen "infotaulun" jonka mukaan olen paikassa jossa asuu vain 2500 ihmistä. Sen kyllä huomaa, sillä hiljaista on!
13:40 Rentoudun ja alan valokuvata. Maisemat ovat huikeita! Löydän ensimmäisessä kuvassa näkyvän paikan ja jään vain tuijottamaan sitä. Niin suuri!
13:55 Törmään tuntemattomaan mieheen ja kysäisen voinko ottaa hänestä kuvan. Tää on tosi iso juttu mulle, koska en varmaan ikinä uskaltaisi tehdä noin Suomessa. Täällä sitä on vaan hieman avoimempi.
14:13 Kadut täällä ovat kapeita, mutta jotenkin todella tunnelmallisia. Ei ole mitään tylsiä harmaita betonihirviöitä, vaan jokainen talo on erilainen. Myös jokaisella talolla on omat nimensä, esim "Ave Maria".
14:19 Tekisi mieli kuvata kaikki ovet läpi haha. Ne on niin söpöjä. (Ja nyt varmaan mietit, että miten ihmeessä ovi voi olla söpö.. No katso tota kuvaa missä on vihreä ovi, ihana!)
14:28 Juuri ja juuri kerkeän bussiin ja matka kohti Vallettaa alkaa!

Taas pienten kommelluksien jälkeen pääsin turvallisesti kotiin. Jäi biletykset pois tällä kertaa, sillä mulle iski ihan kamala päänsärky. Johtuen luultavasti veden ja ruuan puutteesta.. Nyt mä lähden kuitenkin shoppailemaan. Topshop, Zara ja Tally Weijl here I come..

You Might Also Like

22 kommenttia

  1. Tosi kauniita kuvia! Tsemppiä elämään siellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Ja tsemppiä tarvitaan haha :-D

      Poista
  2. Voi miten kaunista siellä! Ja aurinkoista! *3* Mulle on myös todella todella iso kynnys kysyä keltään, että saako kuvata, mutta ilman lupaakaan en halua, joten hieno juttu, että rohkenit! Ja lopputulos on vaikuttavan sielukas. P.S. Mun lempikuvauskohteita on aina hienot ovet, parvekkeet ja ikkunat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo aurinko kyllä paistaa :-) Se on kyllä jostain syystä todella vaikeaa! Täällä nää ovet, parvekkeet ja ikkunat on niin kivoja, että pakkohan niitä on kuvata haha.

      Poista
  3. Tosi hienoja nää kuvat!!

    VastaaPoista
  4. Ihana toi miehen kuva! Haha taisin rakastua! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha se oli kyllä oikein mukava herra :-D

      Poista
  5. Ompa siellä kaunista<3 Upeita kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täältä löytyy kyllä ihanat maisemat! Kiitos ♥

      Poista
  6. En kestä noita maisemia, niin upeita! Ja huomaa et elämänmeno on selkeesti erilaista kun täällä tosta sun päiväohjelmasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää maisemat on niin kauniita ♥ Heh jeps, toi oli kyllä vasta ensimmäinen päivä eli katotaan millanen se arki tulee olemaan. :-)

      Poista
  7. Muutitko siis sinne Maltalle? Ja missä teet töitä? :) miten pääsit sinne töihin? Ja minkä ikäinen oot? :) onnea sinne sulle tosi paljon!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon siis työharjoittelussa, eli koulun kautta oon täällä viisi kuukautta. 18-vuotias olen ja teen töitä Stage Maltalle. Kiitos ihana :-)

      Poista
  8. wow, super blog! :) marta-kaa.blogspot.com

    VastaaPoista
  9. Ihania kuvia, mun lemppari on tuo kiviportaikko -kuva! ♥____♥ Ja sun eka työpäivä kuulostaa aika... raskaalta :D (siis sen osalta että sut vaan jätettiin etsimään bussipysäkkiä ja kävelit ympäriinsä, tai no, äh, en osaa selittää kunnolla :D) Mutta mukavalta! Pidä kivaa siellä c: Ja komppaan edellisiä siinä että siellä on ihan upeet maisemat, ja niitä on tosi mahtava ihailla sunlaisen kuvaajan linssin läpi! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ No juu täällä tosiaan oppii itsenäistymään :-D

      Poista
  10. voi kun upeita kuvia, siellä on kyllä tosi kaunista! ♥ kivalta kuulostaa toi sun arkikin siellä! :)

    VastaaPoista
  11. vautsi mitä kuvia! pieni kateus iskee ;D ootko muuten viihtyny siellä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee! :p Oon joo, nythän mulla on eka viikko ohi ja tosi lupaavalta kaikki on vaikuttanu. :-)

      Poista

Subscribe