Only miss the sun when it starts to snow

joulukuuta 16, 2014

fun1
fun2
fun5
fun3
fun6
fun4
fun7

Oikein ihanaa tiistaita kaikille! Mulla on ollut tänään tosi kiva päivä. Kouluun mun ei tarvitse enää mennä hetkeen, joten saan herätä ihan milloin haluan ja se on kyllä mahtavaa. Tänään heräsin auringonpaisteeseen, tein itselleni virkistävän kuorinnan, söin aamupalaa katsoen samalla Devious Maids ohjelmaa (niin hyvä!) ja meikkasin hitaasti ilman mitään kiirettä. Ah autuutta.
Kerrankin kun mulla oli aikaa niin otin pari kuvaa tosta BikBokin uudesta topista. Toi printti yhdistettynä sinisiin väreihin ja selän yksityiskohtaan, on vaan niin kaunis.

Tänään mietin näitä kuvia ottaessa, että pitäisiköhän mun ostaa uusi 50mm f/1.8 objektiivi. Nykyinen on aika ikäloppu, siinä on mm. automaattitarkennus mennyt rikki ja se hajoaa kohta käsiin. Maltan reissua ajatellen, olisi kiva ottaa kuvia obskulla joka toimisi. Toisaalta olisi myös kiva panostaa uuteen runkoon tai 50mm f/1.4, mutta kun ei voi niin ei voi. Mitä mieltä te ootte, pitäisiköhän mun vaihtaa 50mm uuteen?

You Might Also Like

6 kommenttia

  1. Wau mitä kuvia! *__*
    mukavampihan se aina on kuvata toimivalla objektiivilla ja 50mm on sellanen aika perus paljokäytetty objektiivi, jota tarvii paljon että siinä mielessä uusi ois hyvä :-D

    www.vievies.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Niin, eikä se edes maksa paljon.. Hmm. Pitää miettiä heh!

      Poista
  2. ite panostaisin ehkä mieluummin uuteen runkoon, kuin tuohon 1.4, koska oon vähän kuullut että vaikka se on ehdottomasti parempi kuin 1.8, ei se kuitenkaan laadullisesti ole _niin_ paljon parempi, jos vertaa 1.8 hintaan (eli n. 4 kertaa parempi). en tietenkään osaa paremmin sanoa, kun en henk. koht. oo kokeillut. oon ite paininu vähän saman asian kanssa (ostaako 1.4) mutta oon päättäny säästää uuteen runkoon sit kuitenkin :--) tai sitten laajikseen. mutta tuo 1.8 on kyllä ehdottomasti hintaan nähden hyvä linssi, ite en pärjäis ilman sitä!

    ja pakko muuten sanoa, että itse kun omalla 50 mm kuvaan, niin en koskaan käytä automaattitarkennusta koska se toimii aika lailla miten sattuu. oon myös lukenut netistä muilta samanlaisia käyttökokemuksia... nojoo ite kyllä tykkään tarkennella muutenkin manuaalisesti eli ei sinänsä haittaa niin hirveesti. mut toi kannattaa ottaa huomioon jos päädytkin ostaan uusiks tuon 1.8 linssin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostaisin vaikka heti uuden rungon jos saisin reilu 1500€ jostain. :-D Harmittaa, kun pitää olla näin hemmetin kallis harrastus haha.
      Käytän oikeestaan koko ajan tota 1.8 ja se todellakin on hintaansa nähden tosi hyvä linssi! Mun omassa 50mm toimi kyllä se automaattitarkennus ihan hyvin? Nyt se on vaan mennyt rikki ja kyllähän manuaalilla saa hyvin tarkennettua, mutta se on välillä vaan niin rasittavaa. :-D

      Poista
  3. Mää vaikka tappaisin jonku (okei huono vitsi :x) että saisin uuen hyvän rungon! Ja ihania kuvia, kunnon valonpilkahduksia tähän pimeyteen!!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin mäkin!! Tarvitseenn... Ja kiitos :>

      Poista

Subscribe